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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Evento (Conference Proceedings)
Sitemtc-m16d.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP7W/3A7C4U2
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m19/2011/08.02.16.39
Última Atualização2012:01.27.11.42.33 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m19/2011/08.02.16.39.38
Última Atualização dos Metadados2021:02.11.18.18.18 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE--PRE/
ISBN978-960-474-270-7
Chave de CitaçãoGomesPrad:2011:StApPe
TítuloStochastic approach to perform optimal low thrust spacecraft maneuvers to escape from collisions
Ano2011
Data de Acesso18 maio 2024
Tipo SecundárioPRE CI
Número de Arquivos1
Tamanho353 KiB
2. Contextualização
Autor1 Gomes, Vivian Martins
2 Prado, Antônio Fernando Bertachini de Almeida
Identificador de Curriculo1
2 8JMKD3MGP5W/3C9JGJA
Grupo1
2 DMC-ETE-INPE-MCT-BR
Afiliação1
2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
EditorZemliak, Alexander
Nikos Mastorakis
Endereço de e-Mailsecretaria.cpa@dir.inpe.br
Nome do EventoWSEAS International Conference on Computer Engineering and Applications, 5 (CEA '11).
Localização do EventoPuerto Morelos
Data29-31 Jan.
Editora (Publisher)WSEAS Press
VolumeApplications of Mathematics and Computer Engineering
Páginas152-157
Título do LivroProceedings
Histórico (UTC)2012-01-27 11:52:29 :: secretaria.cpa@dir.inpe.br -> administrator :: 2011
2021-02-11 18:18:18 :: administrator -> marciana :: 2011
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-Chaveastrodynamics
artificial satellites
orbital dynamics
swing-by
transfer orbits
ResumoThis paper considers the problem of orbital maneuvers that use a low thrust optimal control to perform orbital maneuvers in a satellite that needs to escape from a possible collision with a cloud of particles. Minimum fuel consumption is an important goal in the maneuvers considered. A version of the hybrid optimal control approach of numerically treating the problem, where one can take into account the accuracy in the satisfaction of the constraints is used. The spacecraft is assumed to be in Keplerian motion perturbed only by the thrusts. These thrusts are assumed to be of fixed magnitude and operating in an on-off mode. Numerical results are presented.
ÁreaETES
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDMC > Stochastic approach to...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreement
agreement.html 02/08/2011 13:39 1.0 KiB 
4. Condições de acesso e uso
URL dos dadoshttp://urlib.net/ibi/8JMKD3MGP7W/3A7C4U2
URL dos dados zipadoshttp://urlib.net/zip/8JMKD3MGP7W/3A7C4U2
Idiomaen
Arquivo AlvoCEMATH-25.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
secretaria.cpa@dir.inpe.br
Visibilidadeshown
Permissão de Leituraallow from all
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Repositório Espelhosid.inpe.br/mtc-m19@80/2009/08.21.17.02.53
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/446AF4B
Acervo Hospedeirosid.inpe.br/mtc-m19@80/2009/08.21.17.02
6. Notas
Campos Vaziosarchivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination doi edition electronicmailaddress format issn label lineage mark nextedition notes numberofvolumes orcid organization parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project publisheraddress readergroup rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype type url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)marciana
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